google-site-verification: google8b0c72b5c7533948.html

Cinta remaja Masa Kini

Perasaan untuk mencintai dan dicintai memang tidak dapat dielakkan oleh semua insan terutamanya yang datang di masa remaja. cinta ini seharusnya membawa kesan yang positif bagi remaja karena dengan cintapara remaja itu mempunyai pendorong untuk memberi semangat dalam bidang pelajaran .

Tapi Peliharalah cinta dengan sewajarnya sesuai dengan kaidah adat ketimuran dan jangan terlalu menyimpang dari ajaran agama, karena dalam agama sebenarnya kita tidak dianjurkan untuk berpacaran loh. Sepasang kekasih remaja itu seharusnya mengikut perasaan cinta remaja mereka dan sama-sama suport belajar untuk kelak jadi orang dewasa yang sukses bukan.

Ramai pasangan remaja yang mulai berani menyatakan cinta, tetapi sebenarnya mereka tidak mengetahui mengapa dan Kenapa mereka bercinta. Alam percintaan memang indah, bagi pasangan yang sedang asyik dimabuk cinta ( bak lagu armada ya guys), dunia ini ibarat mereka yang punya dan cinta itu rasanya semaniz rasa coklat.


Bagi seorang gadis cinta adalah sejenis emosi. sedangkan bagi anak laki - laki cinta adalah suatu peristiwa, suatu kejadian dan bukannya emosi. Setiap peristiwa mempunyai permulaan dan penghujung. oleh itu bagi anak lelaki sekali mereka jatuh cinta dengan wanita, maka cinta itu akan terus kekal jika tiada halangan yang menimpa.


1 comment:

  1. cinta adalah sebuah perasaan yang tidak bisa diungkapkan dengan kata2 :)

    ReplyDelete